Programı Sunan Akademik Birim | Ekonomi (YL)(İÖ) |
Program Direktörü | Prof.Dr. E. Recep Erbay erbay@nku.edu.tr |
Program Türü | Yüksek lisans-tezsiz Programı |
Kazanılan Derecenin Seviyesi | EKonomi Yüksek Lisans Derecesi |
Kazanılan Derece | Sosyal Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yer alan Ekonomi Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir. |
Eğitim Türü | PÇ-1 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-2 Bilgi, anlama ve problem çözme yeteneklerini kendi çalışma alanları ile ilgili olarak geniş (ya da disiplinler arası) bağlamlarda yeni veya yabancı ortamlarda uygulayabilir.
PÇ-3 Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-4 Büyük ölçüde başkalarına bağlı olmaksızın veya özerk bir şekilde çalışmalarını sürdürmesini sağlayacak öğrenme becerilerine sahip olur.
PÇ-5 Çalıştığı alana yönelik çeşitli grup çalışmaları yaparak yeni değerler sistemine ilişkin davranışlar geliştirir ve bunların uygulanmasında çevresini duyarlı hale getirir.
PÇ-6 Demokratik süreçlere inanma, günlük yaşamda bilimin rolüne değer verme, başkalarının refahına önem verme ile bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlılık gösterme gibi üst düzey bilinçlilik içerisinde olur
PÇ-7 Gerek kamunun gerekse özel kesimin gereksinim duyduğu iktisat alanı ile kendisinin uzmanlık alanına yönelik üst düzey bilgi birikimine sahip eleman olur.
PÇ-8 İktisat alanına ilişkin teori ve politikalar konusunda elde edilen bilgileri bir araya getirerek yeni modeller ve bakış açıları geliştirir.
PÇ-9 İktisat alanındaki karar mekanizmalarını, politikaları ve sistemleri tanımlayarak bunları pratik anlamda karşılaştırmalı olarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-10 İktisat alanının alt dallarına ilişkin kendi inançlarını, fikirlerini ve davranışlarını kapsayan bir değer sistemine sahip olur.
PÇ-11 İktisat alanıyla ilişkili diğer bilim dallarını da kendisine araştırma konusu yapar ve yeni politika önerilerinde bulunur.
PÇ-12 İleri mikro iktisat, ileri makro iktisat, para teori ve politikası, matematiksel iktisat, uluslar arası iktisat teori ve politikası gibi dersler alarak iktisat alanındaki bilgilerini ileriye taşıyabilir.
PÇ-13 Matematiksel, istatistikî ve ekonometrik analiz araçlarını kullanarak iktisadi sorunları formüle edebilme ve geleceğe yönelik projeksiyonlar yapabilme becerisi kazanır.
PÇ-14 Önemli bir araştırma sürecini bilimsel bütünlük içinde kurgulama, tasarlama, uygulama ve uyarlama yeteneğine sahip olduğunu gösterir.
PÇ-15 Yenilik, yaratıcılık ve teknoloji kavramlarının dinamik küresel ekonomi içerisindeki rolünü sorgulayabilir. |
Kayıt Kabul Koşulları | (1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; mülakat puanının %70’i ve lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %30’u dikkate alınarak yapılır. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması | İlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü ana bilim dalında veya başka bir yüksek öğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili ana bilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili ana bilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur. |
Mezuniyet Koşulları |
Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler. |
Program Amacı | Program, lisans derecesini Ekonomi, İktisat alanlarından olduğu kadar, Ekonomi dışı alanlardan almış ve ağırlıklı olarak çalışan ya da iş deneyimi olan adaylara yöneliktir. Programın amacı; öğrencileri iktisat teorilerini ve politikalarını anlamalarını ve bunun sonucunda son gelişmeleri analiz edebilen, iktisadi olguları bir bütün olarak kavrayıp sorunları irdeleyebilen ve iktisadi çözümler sunabilen donanımlar kazandırmaktır. Artan rekabet ortamında kurumların ve firmaların en son bilgi ve tekniklerle donatılmış iktisat eğitimi almış bireyler tarafından yönetilmesi daha önemli hale gelmiştir. Bu nedenle programdan mezun olan öğrencilerin, küreselleşmenin ve rekabetin arttığı iş dünyasında etkin bir rol oynamaları, kurumların iktisadi kararlarına katkıda bulunmaları ve yön vermelerini sağlayacak bir eğitime sahip olmaları sağlanmaktadır. Programın içeriği iş hayatında karşılaşabilecekleri zorluklara hazır olmalarını sağlayacak şekilde kurumsal ve uygulamaya dönük bilgileri içermekte ve ayrıca iktisadi uygulamaları yaptırmak suretiyle analitik ve sistemli bir düşünce yapısı geliştirmelerine olanak verecek şekilde hazırlanmıştır. |
Mezunların Mesleki Profilleri | Program mezunları proje sürecini başarıyla tamamlarlarsa akademik kariyerlerine devam edebilirler. Ayrıca bankacılık, finans, danışmanlık, denetim, sigortacılık, turizm, lojistik gibi sektörlerde faaliyet gösteren özel firmalarda değişik kademelerde görev alabilmekte veya Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı, Maliye Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı gibi devlet kurumlarında çalışabilmektedirler. |
Bir Üst Dereceye Geçiş | Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler. |
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma | Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.
Notlar
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.
Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan
|
Harfli Notu
|
Katsayi
|
Başarı Durumu
|
90-100
|
AA
|
4.00
|
Başarılı
|
85-89
|
BA
|
3.50
|
Başarılı
|
80-84
|
BB
|
3.00
|
Başarılı
|
75-79
|
CB
|
2.50
|
Başarılı
|
70-74
|
CC
|
2.00
|
Başarılı
|
65-69
|
DC
|
1.50
|
Başarılı
|
0-64
|
FF
|
1.00
|
Başarısız
|
|
Eğitim Öğretim Metotları | Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *
|
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ
|
KULLANILAN ARAÇLAR
|
Ders
|
Dinleme ve Anlamlandırma
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Tartışmalı Ders
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler
|
|
|
Rol Yapma / Drama
|
|
|
Problem Çözme
|
|
|
Vaka Çalışması
|
|
|
Beyin Fırtınası
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Küçük Grup Tartışması
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz
|
Gösterim
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Benzetim
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
|
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam
|
Seminer
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım
|
Grup Çalışması
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları
|
Saha / Arazi Çalışması
|
|
|
Laboratuar
|
|
|
Ödev
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
|
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta
|
Sözlü
|
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
|
|
İnceleme / Anket Çalışması
|
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
|
|
Panel
|
|
|
Konuk Konuşmacı
|
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
|
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım
|
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
|
|
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir. |
Program Çıktıları
1-Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2-Bilgi, anlama ve problem çözme yeteneklerini kendi çalışma alanları ile ilgili olarak geniş (ya da disiplinler arası) bağlamlarda yeni veya yabancı ortamlarda uygulayabilir. 3-Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4-Büyük ölçüde başkalarına bağlı olmaksızın veya özerk bir şekilde çalışmalarını sürdürmesini sağlayacak öğrenme becerilerine sahip olur. 5-Çalıştığı alana yönelik çeşitli grup çalışmaları yaparak yeni değerler sistemine ilişkin davranışlar geliştirir ve bunların uygulanmasında çevresini duyarlı hale getirir. 6-Demokratik süreçlere inanma, günlük yaşamda bilimin rolüne değer verme, başkalarının refahına önem verme ile bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlılık gösterme gibi üst düzey bilinçlilik içerisinde olur 7-Gerek kamunun gerekse özel kesimin gereksinim duyduğu iktisat alanı ile kendisinin uzmanlık alanına yönelik üst düzey bilgi birikimine sahip eleman olur. 8-İktisat alanına ilişkin teori ve politikalar konusunda elde edilen bilgileri bir araya getirerek yeni modeller ve bakış açıları geliştirir. 9-İktisat alanındaki karar mekanizmalarını, politikaları ve sistemleri tanımlayarak bunları pratik anlamda karşılaştırmalı olarak analiz eder ve yorumlar. 10-İktisat alanının alt dallarına ilişkin kendi inançlarını, fikirlerini ve davranışlarını kapsayan bir değer sistemine sahip olur. 11-İktisat alanıyla ilişkili diğer bilim dallarını da kendisine araştırma konusu yapar ve yeni politika önerilerinde bulunur. 12-İleri mikro iktisat, ileri makro iktisat, para teori ve politikası, matematiksel iktisat, uluslar arası iktisat teori ve politikası gibi dersler alarak iktisat alanındaki bilgilerini ileriye taşıyabilir. 13-Matematiksel, istatistikî ve ekonometrik analiz araçlarını kullanarak iktisadi sorunları formüle edebilme ve geleceğe yönelik projeksiyonlar yapabilme becerisi kazanır. 14-Önemli bir araştırma sürecini bilimsel bütünlük içinde kurgulama, tasarlama, uygulama ve uyarlama yeteneğine sahip olduğunu gösterir. 15-Yenilik, yaratıcılık ve teknoloji kavramlarının dinamik küresel ekonomi içerisindeki rolünü sorgulayabilir. |
Müfredat
|
|